Rush

I fredags blev det att jag och Victor kollade in premiären av formel 1-filmen, Rush. Filmen överraskade rejält och resultatet blev en både intressant och fartfylld sportfilm som föll både mig och Victor i smaken.

 

 
Filmen är baserad på en verklig historia och handlar kort och gott om de två formel 1-förarna , Niki Lauda och James Hunt, som under åren 1970-76 var varandras rivaler, då de båda tävlade om att bli världsmästare i formel 1. Bilar och i synnerhet formel 1 är inte direkt något jag intresserar mig särskilt mycket för, men faktum var att filmen lyckades trollbinda mig under sina 2 timmar, som för övrigt inte alls kändes så långt. Framförallt var det skådespelarna Chris Hemsworth (Thor) och Daniel Brühl (Inglourious Basterds) som imponerade mest och höll mitt intresse uppe ända till slutscenen. Hemsworth och Brühl känns helt självklara i sina respektive roller och som gjutna att spela Hunt och Lauda.

 

Ron Howard har testat sportfilm förut och med filmer som Cinderella Man, Da Vinci Koden och A Beautiful Mind i sin meritlista är det kanske inte heller konstigt att även Rush blir en bra film. Kanske inte hans bästa film, men helt klart sevärd både för rallyfantasten och för den som bara vill se en skön rulle.

 

 
 
3 tummar upp

Kommentarer
Postat av: Anton Svantesson

Jättebra recension Jenny!

Såg filmen i fredags. Blev helt blown away av den! Postade min recension för en halvtimme sen! :) Du skriver fortfarande grymt bra! :)


Svar: Tack så mycket Anton =) Ska in och ta mig en titt på din blogg också! Filmen överträffade verkligen mina förväntningar måste jag säga, kul att du också gillade den. Framför allt gillade jag Daniel Brühls insats.
Jenny

2013-10-07 @ 13:50:50
URL: http://filmanton.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0