Bron

Sista dagen på jullovet har kommit. Härliga dagar av ledighet med högtider som firats ihop med nära och kära samt lata dagar som präglats av film och serier som jag hunnit se dåligt denna höst.
 
Såg aldrig den svensk/danska-serien, Bron, när den gick 2011. Därför såg jag heller inte andra säsongen som  sändes nu denna höst. Men nu har jag sett båda säsongerna och jäklar va bra!
 
Jag gillar deckare och svenska kriminalare som Beck och Wallander är aldrig fel, men detta var bättre och vassare. Utan tvekan! Serien har fått makalösa framgångar både i Sverige och Danmark, men även internationellt. Bland annat finns det redan en amerikansk version ute, The Bridge, med Diane Kruger och Demian Bichir. Bron är ett måste att se om man gillar spänning och deckare, detta är en riktig nagelbitare. Jag blev verkligen imponerad av denna serie.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0