The Fall

En annan serie som jag hunnit plöja är den amerikanska BBC-serien, The Fall, med bland andra Gillian Anderson (Arkiv X) och Jamie Dornan (Once upon a time och kommande Femtio nyanser av honom) i huvudrollerna. Det var faktiskt regisören av Bron, som på en sida själv tipsade om denna serie, varav jag fick upp ögonen för den. Sen av en ren slump fick jag serien häromdagen av min käre morfar i present.
 
Serien utspelar sig i staden Belfast, Nordirland som under den senaste tiden har skakats av ett par obehagliga mord, varpå man tillkallar förstärkning från England och Stella Gibson (Anderson) anländer till staden för att ta upp jakten på denna brutala seriemördare. Samtidigt som vi får följa jakten på att hitta denna mördare får vi även bekanta oss med mördaren, Paul Spector (Dornan) och hela hans vardag med såväl de brutala mord som han så utförligt planerar och genomför samt hur han är som privatperson och som försörjande familjefar.
 
Det är ett intressant upplägg och det är välgjort och välspelat. Jag gillade serien, även om jag sett, Bron, precis innan, vilket den dessvärre inte överträffade. Men, The Fall, var en bra serie trots allt. Bara fem avsnitt, så väntar med spänning på säsong två.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0