Årets vinnare på Oscarsgalan 2014


Då var galan över och vinnarna blev nästan exakt som mina gissningar, med andra ord, inga överraskningar!
 
Årets bästa film gick mycket riktigt till filmen 12 Years a slave (som Will Smith delade ut, såg lite trots allt) Även bästa manus efter för laga gick till filmen (som jag misstänkte)
 
Bästa kvinnliga huvudroll gick till Cate Blanchette för Blue Jasmine samt bästa manliga gick till Matthew McConaughey för Dallas Bayers Club. De är båda värdiga vinnare och gör ohört bra prestationer. 
 
Bästa biroller gick till Jared Leto (min favorit) samt till Lupita Nyong'o för sina insatser i Dallas Bayers Club respektive 12 Years a Slave.
 
Bästa regissör gick faktiskt till Harry Potter-regissören, Alfanso Curaon, för sin Gravity samt att den blev årets stora vinnare med flest priser, dock för de mindre kategorierna om man bortser från regipriset. Frost vann bästa animerade och det blev Italien med Den stora skönheten som vann bästa utländska.
 
Nu blir det jobb nästa och bio ikväll med kollegerna :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Anton Svantesson

Hej Jenny!

Det var längesedan man läste en av dina recensioner...!
Har du mycket att göra vid sidan om eller har du tröttnat
på att recensera filmer? Jag saknar att läsa dina recensioner då de alltid är så grymt välskrivna. Hopas du inte har slutat!

Mvh
Anton

2014-03-30 @ 00:13:56
URL: http://filmanton.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0